Kinnitatud direktori O. Teterez poolt 01.07.2025, Tallinn

1.Õppekava nimetus:
Klienditeenindaja (koos 4. taseme eksamiks ettevalmistusega).

2.Õppekavarühm ja õppekava koostamise alus

Õppekavarühm:
Tööoskused.

Õppekava koostamise alus:
4. taseme klienditeenindaja kaubanduses kutsestandardi kompetentsid B.3.1 – B.3.3 ja B.3.4.

3.Eesmärk ja õpiväljundid

Eesmärk:
Arendada osalejate oskusi ja teadmisi, et nad suudaksid pakkuda professionaalset, sõbralikku ja efektiivset teenindust ning lahendada klientide probleeme kiiresti ja tõhusalt.

Õpiväljundid:
Koolituse lõpuks õppija:

 loob positiivse kliendikontakti, selgitab välja kliendi vajadused, kasutades aktiivse kuulamise ja küsitlemise erinevaid tehnikaid;

 tutvustab kaupa, leides kliendile sobiva lahenduse, selgitades kauba kasutamist ja/või hooldust;

 selgitab pretensiooni esitamise korda ja kauba garantiitingimusi, võtab vastu kliendi pretensiooni, võimalusel lahendab selle iseseisvalt või suunab edasi;

 arvutab kaubale müügi- ja ühikuhinna, kasutades kaasaegseid tehnilisi vahendeid ja lähtudes ettevõtte hinnakujundamise põhimõtetest;

 kontrollib kaupade olemasolu ja piisavust, tellib kaubad vastavalt ettevõttes kehtestatud korrale, kasutades kaasaegseid tehnilisi vahendeid;

 võtab kaubad vastu, ladustab kaubad müügisaali või lattu järgides kaubagrupile kehtestatud nõudeid ja ettevõttes kehtestatud nõudeid;

 hindab toidu- ja tööstuskaupade kvaliteeti;

 järgib töötervishoiu ja tööohutusi nõudeid;

Moodulitesse on integreeritud järgmised võtmepädevusi arendavad teemad: erialane eesti keel.

4.Sihtgrupp ja õppe alustamise tingimused

Sihtgrupp:
Inimesed, kes alustavad karjääri klienditeeninduses ja soovivad omandada põhiteadmisi ja -oskusi, täiendada oma teadmisi ja arendada oskusi kliendisuhtluses, probleemide lahendamises ja müügitöös.

Õppe alustamise tingimused:
Puuduvad.

5. Õppe maht, õppe ülesehitus, õppekeskkond ja õppevahendid

Õppe maht ja ülesehitus:
Koolituse kogumaht on 170 ak. tundi, millest 80 ak. tundi auditoorse ja 60 praktilise töö (sh veebikeskkonnas reaalajas) tunnid ning ülejäänud on iseseisva töö tunnid.

Õppekeskkond:
Koolitus toimub aadressil Vabaduse väljak 2, Tallinn ja ZOOMis. Koolitusklassid vastavad tervisekaitse nõuetele. Igale koolitusel osalejale tagatakse kohvipaus. Koolitusel on võimalik kasutada toimivat internetiühendust. Osalejatele on koolituskeskuse poolt tagatud töövahendid.

6. Õppeprotsessi kirjeldus, sh õppe sisu, õppemeetodid ja -materjalid

7. Hindamine ehk õppe lõpetamise tingimused
Lõpphindamine:
Kursuse lõpus koondatakse kõik eelnevate hindamismeetodite tulemused, et anda üldine hinnang õpilase pädevusele.

8. Väljastatavad dokumendid
Õpiväljundid omandanud ning hindamise läbinud õppijale väljastatakse tunnistus. Hindamisel mitteosalenud või hindamist mitteläbinud õppijale väljastatakse tõend koolitusel osalemise ja läbitud teemade kohta.

9. Koolitaja kvalifikatsioon
Andrei Hakkinen
Kõrgharidust hotellide ja restoranide juhtimise valdkonnas (Bachelor’s degree: Northwood University Switzerland, Montreux; MBA EU Business School: Germany, Munich). Endine restorani Chapters Boutique Café omanik. Rohkem kui 10 aastat kogemust

Tõnu Niinemäe
Toitlustusala professionaal, kellel on väga head erialased teadmised ja kogemused kelneri/ettekandja /teenindaja töös. Rohkem kui 30 aastat kogeust, sealhulgas töötanud erinevatel juhtivatel kohtadel ka HoReCa sektoris.

Angela Melikhova
Õigusteaduste doktor, rohkem kui viiekümne Tsiviilõiguse teadustööde ning koolitusmetoodikate autor. Aktiivselt tegeleb õiguspraktikaga.



Made on
Tilda